Hupullisen tuubihuivin ompeluohje (+ maksuton PDF-kaava)

Hupullinen tuubihuivi kaava + ompeluohje
hupullinen tuubihuivi

Onko tuubihuivin ompelu sinulle tuttua? Yksinkertaisimmillaan tuubihuivi voi olla pelkästä yhdestä 160 X 70 cm palasta ommeltu. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen idea on kuitenkin hupullinen tuubihuivi. Se on mainio asuste syksyn viimassa ja talven pakkasilla.

Hupullinen tuubihuivi on loistava valinta itse tehtyyn lahjaan.

Tästä postauksesta voit tilata hupullisen tuubihuivin kaavan maksutta sähköpostiisi ja näytän sinulle, mitenkä saat sen ommeltua onnistuneesti. Kuvallisten ja kirjallisten ohjeiden lisäksi löydät postauksen lopusta hupullisen tuubihuivin ompeluohjeen videona.

Periaatteessa voit soveltaa ohjetta minkä tahansa, myös tavallisen huputtoman tuubihuivin ompeluun. Tällöin välistä jää tietenkin joitain ompeluvaiheita pois, mutta huivin tuubiksi ompelu voidaan toteuttaa aina samalla tavalla.

tuubihuivi aikuiselle ohje
hupullisen tuubihuivi ompeluohje

Muista nämä asiat hupullisen tuubihuivin ompelussa:

Tuubihuivin ompelu sopii hyvin myös aloittelijoille, mutta ei kannatta turhaan harmistua, jos ompelu ei heti onnistu. Tunnustan, etten itsekään ompeluohjetta tehdessä välttynyt ratkojalta. 

Koska edellisen tuubihuvin ompelusta oli vierähtänyt jo tovi, ei kaikki vaiheet enää olleetkaan niin hyvin muistissa kuin kuvittelin. Voin siis sanoa, että tiedän täysin sen tunteen kun ompelut ei suju ongelmitta.

Parhaat vinkit mitä voin antaa; keskity, seuraa ohjetta ja kysy tarvittaessa. Voit siis aina ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla kati(at)unelmallinen.fi jos sinulla on jotain ongelmia ompelussa.

maksuton huppuhuivi pdf-kaava
ilmainen pdf-kaava

Tilaa maksutta hupullisen tuubihuivin PDF-kaava:

Saat tilattua maksutta hupullisen tuubihuivin itse tulostettavana PDF-kaavana sähköpostiisi klikkaamalla alla oleva kuvaa tai tätä linkkiä >> Hupullisen tuubihuivin kaava.

Kaavan mukana saat sähköpostiisi ohjeen kaavan tulostamiseen A4 paperille sekä linkin tähän hupullisen tuubihuivin ompeluohje postaukseen. Voit katsoa ohjeet kaavan tulostamiseen myös klikkaamalla tätä linkkiä >> PDF-kaavan tulostus ja kasaaminen

Tilaa maksuton tuubihuivin kaava + ohje

Hupullisen tuubihuivin materiaalit:

Kangasmenekki riippuu monesta asiasta. Tuubihuivin ompelussa määrään vaikuttaa eniten se teetkö vuorin ja päällisen samasta vai eri kankaasta. Kaikissa tapauksissa kankaan pitää olla 160 cm leveä.

Tehdessäsi vuorin ja päällisen samasta kankaasta riittää 110 cm, jos kuvion mukaan voi leikata molempiin suuntiin. Jos kuvio antaa leikata vain yhteen suuntaan tarvitset kangasta 150 cm. Ommellessasi vuorin ja päällisen eri kankaista tarvitset molempia 80 cm.

Tuubihuvi kannattaa tehdä aina joustavasta materiaalista ja kankaan paksuus vaikuttaa sen lämmittävyyteen. Trikoo, joustocollege ja merinovilla ovat tähän oikein hyviä vaihtoehtoja.

helppo hupullisen tuubihuivin ompeluohje
huppuhuivin ompeluohje
hupullisen tuubihuivin ompeluohje

Hupullisen tuubihuivin ompeluohje:

  • Tuubihuvin kaava leikataan kahdesti kaksinkertaiselta kankaalta eli erikseen vuori ja päällinen.
  • Laita kappaleet oikeat puolet vastakkain ja ompele ensimmäisenä hupun takasauma sekä vuorista että päällisestä.
  • Laita vuori ja päällinen oikeat puolet vastakkain ja ompele ne kiinni toisiinsa hupun etusaumasta sekä alhaalta.
  • Käännä huivi oikein päin ja taita se kaksin kerroin leveyssuunnassa niin, että päällinen on ulospäin.
hupullisen tuubihuivin ompeluohje
hupullisen tuubihuivin ompelu
helppo huvin ompeluohje
vuoritettu tuubihuivi ompelu
  • Aloita nuppineulaaminen kahdesta sisemmästä kankaasta jotka ovat oikeat puolet vastakkain. Jatka näin ”ympyrän” nuppineulaamista niin pitkälle kuin pystyt.
  • Vaikket yleensä käyttäisi ompelussa nuppineuloja tässä kohdassa ne kannattaa laittaa. Jos saat ympyrän neulattua kiinni olisi ommellessa mennyt suoraan purku hommiksi.
  • Mistä tiedät, että homma menee oikein? Kun sinulle jää kääntöaukko, mistä loput huivista tulee. Jos kankaat on oikein et pysty ompelemaan suljettua ympyrää. 
  • Kun olet ommellut ympyrän kiinni niin pitkälle kuin pystyt, käännä huivi kokonaan oikein päin ja sulje kääntöaukko ompelukoneella tai käsin ommellen.
  • Jos sinusta tuntuu, ettei kaikki kohdat täysin auennut pelkistä kuvista ja tekstistä, katso alta ohjevideo tuubihuvin ompelusta.

Toivottavasti ohjeesta ja kaavasta on sinulle paljon iloa. Jos sinulle tulee milloin tahansa, jotain kysyttävää tai haluat antaa palautetta niin voit laittaa minulle viestiä kati(at)unemallinen.fi 

Saat ommella kaavalla omaan käyttöösi, lahjaksi ja hyväntekeväisyyteen niin paljon kuin haluat, mutta pyydän ettet käytä sitä kaupalliseen tarkoitukseen.

Lue lisää: DIY Babynestin ompeluohje + tulostettava PDF-kaava
Lue lisää: Ompele helppo neuletakki 15 min (sisältää kaavan)

Tilaa maksuton PDF-kaava sähköpostiisi tästä >> Hupullisen tuubihuivin kaava. Saat kaavan mukana sähköpostiisi tulostus ohjeet A4 paperille sekä linkin tähän hupullisen tuubihuivin ompeluohje postaukseen.

Katso ohjevideo: PDF-kaavan tulostus ja kasaaminen

Olen erittäin kiitollinen, jos kokiessasi tämän hupullisen tuubihuivin ompeluohje postauksen hyödylliseksi, jaat sen myös ystävillesi omissa somekanavissasi. Kiitos!

Vieritä ylös